Лаурі Рапала, засновник бізнесу Rapala, народився у Фінляндії в 1905 році. Ріс у бідній сім’ї, заробляв собі на життя господарством і риболовлею. Для кращого життя для себе і своєї сім'ї, Лаурі почав розробляти риболовні приманки, які підвищили б продуктивність його риболовлі. У 1936 році йому нарешті вдалося вирізати, грубо говорячи приманку, яка називається зараз основою для багатьох приманок Rapala.
Історія Rapala почалась у 1945-1955 роках. Після Другої світової війни, Лаурі відновив свій маленький, але процвітаючий перед війною бізнес. Він був упевнений, що він розробив вдалий дизайн приманки, яку він розвивав далі. Лаурі спочатку виготовляв всі приманки сам, але незабаром приєдналася і його сім’я. Незважаючи на збільшення обсягів виробництва, Лаурі наполягав на тестування кожної приманки, щоб переконатися, що дія її була правильною. Іноземні гості в Олімпійських ігор 1952 року (Гельсінкі) були одними з перших, хто прийняв приманки Rapala за межами Фінляндії.
У 1955 році, перший експорт почався до Швеції і Норвегії, а потім у США. У 1957 році бізнес був оформлений, і Rapala-Uistin була створена. В 1959 році Рон Вебер і Рей Остром почали поширювати Rapala в США. У 1962 році журнал "Лайф" опублікував велику статтю про Rapala. Він опинився в тому ж виданні, що й історія Мерилін Монро яка щойно померла. Відповідно, cтаття про чудо-приманки потрапила майже в кожні руки. Обсяг експортних продажів був розширений на початку 60-х із США до Канади. Rapala в середині 60-тих зробив перші контакти з французькими компаніями Раго і VMC. Багато нових моделей приманок були введені в 60-х.
До середини 1970-х років були створені багато розподільних компаній в Канаді, Великобританії та Швеції. У той же час, Rapala підписав дистриб'юторські угоди з Данією і Францією.
Після смерті Лаурі Рапала в 1974 році, назву компанії було змінено на "РАПАЛА" Oy і старший син Рісто був призначений президентом Rapala, в той час як його брати мали свої обов'язки. Методи виробництва і технології одержали подальший розвиток і потенціал.
У 1989 році, Еско Рапала, який вів розробки продуктів з середини-80, був призначений президентом Rapala. У 1991 році Rapala почав союз з Shimano. В кінці 1990-х років, Rapala купили фірму Storm (США), була створена дистриб'юторська компанія в Японії, і почало розвиватися виробництво також в Естонії.
2005 - … Прибутковий розвиток Рапала. Зараз фірма тримає високу планку і виготовляє не тільки спінінгові приманки, а й спорядження та аксесуари для риболовлі.
Основним бізнесом міжнародної групи компаній Rapala, зі штаб-квартирою у Фінляндії, є виробництво та дистриб'юція риболовних снастей. Структуру всього бізнесу можна розділити на наступні складові:
- Виробництво і реалізація риболовної продукції, включаючи приманки, рибальські гачки, ліску та інше риболовне спорядження.
- Виробництво і реалізація іншої продукції, включаючи бігові лижі та сувенірні товари.
- Дистриб'юція супутніх товарів сторонніх виробників, включаючи продукцію для спортивної риболовлі, полювання, зимового спорту і активного відпочинку.
Rapala - це безперечний лідер на ринку воблерів, металевих приманок, гачків-трійників і ножів. Торгова група також має сильні позиції у сфері виробництва риболовних аксесуарів та збільшує свою частку в секторі риболовних лісок. Товари для полювання, зимового спорту і активного відпочинку вдало вписуються в мережу власних дистриб'юторських підрозділів і згладжують сезонність бізнесу рибальських товарів.
Стратегія Rapala - органічне зростання прибутковості, який базується на трьох складових:
- Ведуча дистриб'юторська мережа по всьому світу на ринку риболоних снастей.
- Якісний портфель сильних риболовних брендів.
- Унікальні методи виробництва на власній платформі дослідних центрів.
Бренди групи компаній Rapala: Rapala, Storm, Luhr-Jensen, Trigger, Marttiini, Peltonen, Terminator, Rocky, Sufix, Blue Fox, VMC, Dynamite Baits, Seafox, Teho, Williamson, Mora Ice, Termo Swed, Carp Spirit.